• Schoolgids
  • #TeamWindwijzer
  • School en ouders
    • Partnerschap school/ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderwerkgroep
    • Oudertevredenheid
  • Onze richtinggevers
    • Schoolkoers 2024-2028
    • Leren met LEV
    • The Leader in Me
    • Katholiek perspectief
    • Groepsdoorbrekend werken
    • Lerend spelen
    • Inclusief onderwijs
  • Schoolklimaat
    • De gouden afspraken
    • Het leerlingpanel
    • Omgangsprotocol
    • Veiligheidsbeleid
    • Meldcode
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Onderwijskwaliteit
    • Schoolkoers 2024-2028
    • Schooljaarverslag
    • Leerlingtevredenheid
    • Oudertevredenheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Onderwijsinspectie
    • Scholen op de kaart
    • Klacht of suggestie
  • Inclusief onderwijs
  • Sport op school
  • Opleidingsschool
  • Schoolgeschiedenis
  • Kindcentrum
  • Kinderdagverblijf
  • 3+groep (peutergroep)
  • Buitenschoolse opvang
  • Spelen in het groen
  • Aanmelden kinderopvang
  • Onderbouw
    • Leerjaar 1-2-3
    • 3+ groep
    • Lerend spelen
  • Middenbouw
    • Leerjaar 4-5
    • Snappet
  • Bovenbouw
    • Leerjaar 6-7-8
    • Snappet
    • Voortgezet onderwijs
  • Leiderschapsrollen
  • Leerlingpanel
  • Leerlingredactie
  • Leerlingtevredenheid
  • Kwieb ouderapp (onderwijs)
  • Schooltijden / opvangtijden
  • Vakanties en sluitingsdagen
  • Verlof aanvragen basisschool
  • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Financieel Fit
  • Voortgezet onderwijs
  • Klacht of suggestie
  • Privacyverklaring

Laatste nieuws

70 berichten gevonden
Leerlingen nemen initiatief om beter te kunnen werken

Leerlingen nemen initiatief om beter te kunnen werken

29-09-2020 Het leerlingpanel heeft initiatief genomen voor een overleg met directie. Met een ODAT-agenda is besproken dat leerlingen uit de bovenbouw niet lekker kunnen werken op het leerplein door te laag meubilair. Ze hebben een plan gemaakt en het direct uitgevoerd. #WeesProactief…
0 Reacties - Lees meer

Week tegen pesten

Week tegen pesten

23-09-2020 Van 21 t/m 25 sep. is de week tegen pesten. Bij ons op school geen speciale activiteiten, want met behulp van de zeven gewoonten werken wij (kinderen en medewerkers) iedere dag aan een prettig schoolklimaat. 
Als er sprake is van pestgedrag zijn er drie betrokkenen: degene die pest, degene…
0 Reacties - Lees meer

Onderzoek bovenbouw naar gouden afspraak

Onderzoek bovenbouw naar gouden afspraak

22-09-2020 De kinderen van de bovenbouw (6-7-8) hebben een onderzoek gedaan naar de gouden afspraak: ‘We houden ons aan de afspraken, ook als niemand kijkt.’ Het einddoel voor ogen is dat we samen zorgen voor een goed resultaat door ons te houden aan deze afspraak. De medewerkers en de leerlingen…
0 Reacties - Lees meer

Filmpjes over de start van het nieuwe schooljaar

Filmpjes over de start van het nieuwe schooljaar

20-09-2020 Eerst even voorstellen, wij zijn Bart Nottelman (basisgroep 2/3) en Danny Bovenkerk (basisgroep 4/5 B), vierdejaars studenten aan de iPabo te Alkmaar. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat wij nu een andere vorm van onderwijs hebben. Wij begrijpen dat het vervelend is dat er nu niet in de school…
0 Reacties - Lees meer

Nieuwe leiderschapsrollen

Nieuwe leiderschapsrollen

20-09-2020 Op school zijn diverse leiderschapsrollen waarmee kinderen met hun talent nieuwe dingen leren en het verschil maken. Er zijn nieuwe vacatures voor de leiderschapstaken voor de leerlingredactie en de schoolbibliotheek. 
Het werken met leiderschapsrollen past bij onze kijk op kinderen waarbij…
0 Reacties - Lees meer

Gewoonte 3: 'Belangrijke zaken eerst'

Gewoonte 3: 'Belangrijke zaken eerst'

31-08-2020 In de derde week werken de kinderen met gewoonte 3 van ’The Leader in Me’ centraal: ’Belangrijke zaken eerst’.
 
“Het belangrijkste is om het belangrijkste het belangrijkste te laten zijn.” (Stephen Covey)
 
Soms zijn er dingen die gewoon moeten, omdat ze echt heel…
0 Reacties - Lees meer

Bouwen op de bouwplaats

Bouwen op de bouwplaats

19-08-2020 Op de bouwplaats zijn de bouwers van start gegaan. De kinderen in de onderbouw maken m.b.v. een inspiratiewand een bouw-plan, verdelen taken een gaan aan de slag. Een van de medewerkers begeleidt de kinderen bij het bouw-spel. #MaakEenPlan #CreëerSynergie.  
0 Reacties - Lees meer

We zijn er klaar voor!

We zijn er klaar voor!

14-08-2020 In de laatste week van de zomervakantie heeft #TeamWindwijzer de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar verder afgerond. De nieuwe collega’s hebben de starttraining 7 gewoonten gevolgd. Daarnaast heeft het schoolteam zich verdiept in de gemeenschappelijke kijk (paradigma’s) op hoe kinderen…
0 Reacties - Lees meer

Dagelijkse evaluatie van het werkproces

Dagelijkse evaluatie van het werkproces

23-06-2020 Dagelijks evalueren kinderen met elkaar het werkproces. Een mooi voorbeeld in groep 7: Na een korte reflectie stellen de leerlingen voor zichzelf een doel m.b.t. hun werk en zij formuleren ‘bouwstenen’ om hun doel te bereiken. Zo leren zij trouw te blijven aan hun keuzes. #EinddoelVoorOgen…
0 Reacties - Lees meer

Bericht voor alle leerlingen

Bericht voor alle leerlingen

17-03-2020 Beste leerlingen, 
 
Voor jullie een filmpje om jullie aan te moedigen bij het thuisonderwijs. Klik hier om het filmpje te bekijken.  
 
Veel succes! 
0 Reacties - Lees meer

Onderzoek burgerschap op school

Onderzoek burgerschap op school

06-03-2020 De leerlingen van groep 8 hebben deelgenomen aan een peiling over burgerschapsonderwijs. Burgerschap is de wijze waarop inwoners deelnemen aan de maatschappij en die zo helpen vormgeven. Op onze school gebruiken we hiervoor de 7 gewoonten van The Leader in Me. 
Deze peiling is onderdeel van…
0 Reacties - Lees meer

Leerlingen werken aan het groeirapport

Leerlingen werken aan het groeirapport

28-02-2020 De leerlingen maken hun eigen groei zichtbaar in het groeirapport. N.a.v. een groeigesprek met de leraar kleuren ze hun groeicirkel in. In de onderbouw maken de kinderen er een tekening bij en in de midden-bovenbouw maken de kinderen een ’hand van betrokkenheid’ en beschrijven ze de leerdoelen die…
0 Reacties - Lees meer

Veertigdagentijd

Veertigdagentijd

26-02-2020 De veertigdagentijd is een periode van ’minderen en bezinnen’ als voorbereiding op Pasen. In de groepen wordt hier aandacht aan besteed. Diverse onderwerpen komen aan de orde, zoals: Wat is vasten? Waarin kun jij minderen? Wat betekent delen voor mij?  
Door te minder…
0 Reacties - Lees meer

Kunstwerk ‘zeven-gewoonten-boom’

Kunstwerk ‘zeven-gewoonten-boom’

05-12-2019 Kunstenaar Geertje Tjalma heeft de ’zeven-gewoonten-boom’ onthuld. Geertje heeft de boom samen met de leerlingen ontworpen en gemaakt. Het kunstwerk symboliseert de boom van ’The Leader in Me’, waarin iedereen een bijdrage levert aan groei. De leerlingen hebben in het ontwerp synergie…
0 Reacties - Lees meer

Samen zoeken naar een oplossing voor het ‘kapstokprobleem’

Samen zoeken naar een oplossing voor het ‘kapstokprobleem’

22-11-2019 In groep 7/8 ervaren leerlingen een kapstokprobleem: weinig ruimte en veel drukte. Een aantal leerlingen van het leerlingpanel zijn proactief en hebben met elkaar mogelijke oplossingen onderzocht. Daarna taken verdeeld: Indy & Hedir hebben een mooi bord gemaakt en Randy heeft de…
0 Reacties - Lees meer

Lampionnen maken met een plan

Lampionnen maken met een plan

08-11-2019 We hebben met de klas lampionnen gemaakt voor Sint Maarten. We hebben eerst een plan gemaakt met een schets van wat je ging maken en erbij schrijven waar je de spullen die je nodig had kon halen. Als je alle spullen bij elkaar had mocht je op een afgesproken tijd de lampion maken. We hebben hiermee…
0 Reacties - Lees meer

Collega’s ontvangen certificaat training 7 gewoonten

Collega’s ontvangen certificaat training 7 gewoonten

19-10-2019 Een aantal collega’s hebben aan het begin van dit schooljaar de basistraining 7 gewoonten van ’The Leader in Me’ gevolgd. Tijdens de afsluiting van de studiedag hebben ze hiervoor het certificaat ontvangen. #TeamWindwijzer
0 Reacties - Lees meer

Gewoonte 7: 'Houd de zaag scherp'

Gewoonte 7: 'Houd de zaag scherp'

14-10-2019 De laatste eigenschap van de zeven gewoonten van ’The Leader in Me’ is ’Houd de zaag scherp’. Deze eigenschap zorgt ervoor dat alle andere eigenschappen succesvol kunnen zijn. Het houd je in evenwicht. 
 
Als je gaat zagen en de zaag is niet scherp, misschien wel helemaal bot,…
0 Reacties - Lees meer

Luisteren door te kijken, te horen en te voelen

Luisteren door te kijken, te horen en te voelen

08-10-2019 De leerlingen hebben geleerd hoe je goed naar elkaar kunt luisteren. Luisteren doe je met je ogen, je oren en je hart. Zo leren we elkaar beter te begrijpen. In de onderbouw hebben ze gewoonte 5 visueel gemaakt met een mooie bril om kijkend te luisteren; grote oren om horend te luisteren…
0 Reacties - Lees meer

Gewoonte 6: 'Creëer synergie'

Gewoonte 6: 'Creëer synergie'

07-10-2019 Deze week werken de kinderen met gewoonte 6 van ’The Leader in Me’: ’Creëer synergie’.
 
“Synergie is wat er gebeurt wanneer één plus één tien is, of honderd!....Het is de passie, energie, vernuftigheid, sensatie om een nieuwe realiteit te creëren die de oude realiteit overstijgt.”…
0 Reacties - Lees meer

bericht 41 t/m 60
vorige-1-2-3-4-volgende

Laatste nieuws

Tagcloud


  • bovenbouw
  • leerlingpanel
  • leerlingredactie
  • leiderschapsrol
  • middenbouw
  • onderbouw
  • ouderbetrokkenheid
  • teamwindwijzer
  • vieringen
  • windwijzer

Zoeken in nieuws

U heeft gezocht op: theleaderinme

Zoek

Locatie onderwijs


Pasteurstraat 4a

1782 JD  Den Helder

0223 616991

info.dewindwijzer@sarkon.nl

 

Locatie opvang


Pasteurstraat 4c

1782 JD  Den Helder

0223 614202

contactformulier Kinderopvang

Directie kindcentrum


Lonneke Veenendaal - kinderopvang

Bart Oud - schoolleider

Lonneke Veenendaal en Bart Oud

Contact


Volg ons op sociale media


FacebookTwitterLinkedInInstagram

 

 

Schrijf in voor de nieuwsbrief


Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring.