SnappetEen digitaal middel voor dynamisch en adaptief onderwijs | |
Snappet is een digitaal middel dat het onderwijsaanbod met rekenen en taal personaliseert. Het zorgt voor meer betrokkenheid van leerlingen bij het leerproces en vergroot de vaardigheden van rekenen, taal, spelling. Door het werken met kleine instructiegroepen en individuele begeleiding met het groepsdoorbrekend werken wordt de betrokkenheid van leerlingen vergroot.
Werken de kinderen de hele dag op een scherm? Kinderen in de midden- en bovenbouw werken in kleine instructiegroepen met het groepsdoorbrekend werken. Tijdens de instructies zijn er activerende werkvoremen, waarbij de interactie tussen kinderen wordt bevorderd. Tijdens de verwerking vullen de kinderen de antwoorden in op het chromebook, echter gebruiken zij hierbij wel degelijk pen en papier. Daarnaast brengen we evenwicht in het werken op een scherm en oefening op papier of in spelvorm.
Welke kinderen werken met Snappet? Op De Windwijzer werken de leerlingen van de midden- en bovenbouw met Snappet. De leerlingen van leerjaar 3 maken er in de loop van het schooljaar kennis mee bij het inoefenen met rekenen.
Hoe ondersteunt Snappet de medewerkers? Snappet biedt leerlingen en leraren inzicht in de persoonlijke groei van de leerling, waardoor de leraar zijn instructie steeds kan aanpassen aan de behoeften van de leerlingen. Hierbij is het leergesprek tussen leraar en leerling essentieel, waarbij de leerling leert doelen te stellen en lastige zaken beet te pakken. Door deze aanpak werken de kinderen met een doel voor ogen en leren zij belangrijke zaken eerst te doen.
Het betekent in de praktijk:
|
'Dit is Snappet' - een beknopte uitleg
Een vlog van de leerlingredactie over Snappet |