De kinderen verzamelen en ontdekken bijzondere boeken. Kinderen worden voorgelezen en maken misschien zelf een boek. De kinderen van leerjaar 3 kunnen misschien al boeken lezen. Kinderen gaan naar de bibliotheek en maken hun eigen bieb.
Met de afname van leerling in beeld volgen wij de kinderen in hun groei met taal, spelling, begrijpend lezen en rekenen. Deze toetsen worden twee keer per jaar afgenomen. We gebruiken deze toetsen om de groei in beeld te brengen en ons onderwijs te evalueren.
De leerlingen van leerjaar 8 nemen deel aan de landelijke doorstroomtoets.
Tijdens de open avond kunnen leerlingen en hun ouders kennis maken met Lyceum aan Zee of Beroepsonderwijs aan Zee.
De medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit drie ouders en drie medewerkers. Zij zijn gekozen door ouders en medewerkers voor een periode van drie jaar. De medezeggenschapsraad ziet toe op de kwaliteit van het onderwijs en de veiligheid en de sfeer op school. De MR heeft instemmings- en adviesrecht. De schoolleiding informeert de MR over de belangrijkste ontwikkelingen binnen de school. Er is instemming van de MR nodig voor o.a. het schoolplan, de begroting en het formatieplan. Daarnaast kan de MR voorstellen doen aan de schoolleiding. De medezeggenschapsraad vergadert 5 keer per jaar in de teamkamer van de school. Deze vergaderingen zijn openbaar.
Op de MR-pagina vindt u de verslagen van de meest recente vergaderingen.
De schoolvakanties zijn vastgesteld n.a.v. de richtlijnen van de rijksoverheid. De medezeggenschapsraad heeft hieraan instemming verleend. Bekijk hier de richtlijnen van de rijksoverheid.
Tijdens de studiedagen werkt het schoolteam aan de kwaliteit van het onderwijs door te leren met en van elkaar. Op verzoek van ouders zijn de studiedagen zoveel mogelijk gekoppeld aan schoolvakanties. De studiedagen zijn gepland in overleg met de medezeggenschapsraad.
De kinderen van de onderbouw ontdekken wat voor werk een dierenarts en de medewerkers van de dierenambulance doen. Zij openen hun eigen dierenartsenpraktijk.
Met Carnaval heet onze school ’De Wapperhapper.’ De kinderen kunnen naar school verkleed komen zoals zij zelf willen. Dit jaar hebben wij geen schoolbreed thema. Dit doen zij onder leiding van de schoolprins of -prinses.
De veertigdagentijd is een periode van ’minderen en bezinnen’ als voorbereiding op Pasen. In de groepen wordt hier aandacht aan besteed. Diverse thema’s komen aan de orde, zoals: Wat is vasten? Waarin kun jij minderen? Wat betekent delen voor mij?
Door te minder tijd te besteden aan onbelangrijke zaken, is er ruimte voor belangrijke zaken. Dit sluit mooi aan bij gewoonte 3: ’Belangrijke zaken eerst.’
De veertigdagentijd is ook de tijd van eerlijk delen. Bij gewoonte 4 ’Denk win-win’ hoort dat we leren dat er genoeg is. #TheLeaderInMe
Agenda |
Locatie onderwijsPasteurstraat 4a 1782 JD Den Helder 0223 616991
Locatie opvangPasteurstraat 4c 1782 JD Den Helder 0223 614202 | Directie kindcentrumLonneke Veenendaal - kinderopvang Bart Oud - schoolleider | Contact | Volg ons op sociale media
Schrijf in voor de nieuwsbrief |
Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring. |